Hm ?

Åååh , hatar människor!
Tågkontrollanten tvingade mej att skicka 2 sms biljetter , hon tyckte väl att det tog för lång tid innan den kom fram , vilket händer ibland. Så nu måste jag in till västtrafik och fixa tillbaka Mina pengar. Vilket antagligen inte går.. Hoppas fan västtrafik konkar!!


Jag har funderat på en sak som jag inte riktigt förstår.
Vi alla går i skolan , och alla har någon gång vart på en föreläsning eller liknande om alkohol , droger , cigaretter och om sex. Självklart! det är så "otroligt" viktigt att vi lär oss om detta.

Det jag inte förstår är varför man lägger man sån tyngd på att lära ut om det alla kommer stöta på någon gång i livet , när det finns så mycket annat sjukt i världen ?
Det är barn som blir kidnappade varje dag , slagna i hemmet eller tillochmed sexuellt utnyttjade.
Varför ?
För att barnet ofta själv inte förstår att det som händer är fel.
Hade skolor lagt mer tid på att lära ut om sånt här i tidig ålder tror jag man skulle kunna förhindra många brott.
Och det är inte ens en svår grej att ta upp.
• Hoppa inte in i en främlings bil
• följ inte med någon du inte känner
• Känns något fel är det antagligen fel , våga säga till!
• att bli slagen är aldrig okej
Osv.

Det jag vill komma fram till är väl att man borde lära lite om varje , så man är redo för världen. För det är inget paradis vi lever i.


Bild från Google




Kommentarer

Ge mej lite kärlek, skriv en rad eller 20:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg heter:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0